jag älskar och hatar

jag älskar att ni är så smarta, att ni verkligen säger rätt saker. Jag borde åka, men inte nu, först ska jag plugga i uppsala, sen ska jag vidare ut i världen och plugga.
Det finns mycket saker jag älskar just nu, men minst lika många saker som jag hatar.
Jag älskar melissa horns nya skiva, jag älskar en sån vacker päls jag hittade idag, jag älskar musik, jag älskar när man får sjunga för livet, jag älskar min kör, jag älskar för långa pratstunder i bilar, jag älskar morgondagens äventyr, jag älskar dagens äventyr, jag älskar kylan, jag älskar skor, jag älskar mina vänner, jag älskar min familj, jag älskar min farmor, jag älskar att mina vänner älskar varandra, jag älskar lyckan, jag älskar att andra är lyckliga och skiner fast att det är grått och mörkt, jag älskar när vi skrattar så mycket att vi gråter, jag älskar att dansa, jag älskar att prata alldeles för länge om ingenting, jag älskar att fika, jag älskar att laga mat, jag älskar att baka, jag älskar att jag älskar..
 Jag hatar att jag älskar pälsen som jag inte kommer hinna köpa, jag hatar morgondagens äventyr för den gör så att jag inte kommer kunna köpa pälsen, jag hatar kylan, jag hatar att det gör så ont ibland, jag hatar att det inte känns någonting andra dagar, jag hatar att vissa människor är för bra och ändå finns det ingenting där, jag hatar när mina vänner sviker varandra, jag hatar när mina vänner sviker mig, jag hatar att göra människor besvikna, jag hatar att vi inte får någon lägenhet i uppsala,  jag hatar vackra obekväma skor, jag hatar när jag känner mig hemsk och ful, jag hatar när mina vackra vänner känner sig hemska och fula, jag hatar att min syster bor i stockholm utan mig, jag hatar att jag känner mig så beroende av människor, jag hatar att jag har tappat kontakten med människor som har förändrat mitt liv, jag hatar att niclas flyttade till borås, jag hatar att jennifer flyttade till nya zeeland, jag hatar att malin flyttade till göteborg, jag hatar att jag hatar.

Kommentarer
Postat av: K

jag älskar dig (:

2009-10-14 @ 13:02:25
Postat av: Evelin

Du hinner. :) Och när du väl har börjat plugga kan du göra typ en utbytestermin (eller ett år) genom universitetet också, vanligtvis. Börjar du i Uppsala redan i vår, eller nästa höst?

2009-10-14 @ 18:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0