En månad utan Uppsala

Imorgon lämnar jag Uppsala för jul, nyår och en vintermånad i gamla Borlänge. En månad utan Sandra, Anna, fina kursare, fina sambos, fina villan, mitt rum, ett ostämt piano, sena nätter på vingliga ben och svettig dans på nation. Den här terminen har varit bättre och sämre än förra terminen. Det här året har varit det bästa och det mest händelserika året i mitt liv. Det finns så mycket jag kommer minnas för evigt. enda tills jag inte minns något alls. Första dagen i skolan, första gången jag sa hej till Sandra och Anna, första gången vi gick ut och dansade tillsammans, första gången jag träffade fina pojkarna i villan, min första Uppsalakyss, första gången jag sov själv i Gottsunda, min första natt i flogsta lägenheten, när våren kom till Uppsala, första gången jag cyklade i vår fina stad, nätter på bryggan, taket och ÖG, min lägenhet/hemmafest i Flogsta, feté galante, kvalborg/valborg, Vårterminens hejdå, sommarbesök från Uppsala och i Uppsala, ett farväl till USA-Thommy, när grabbarna tog hand om VG över sommaren och det blev succé. När vi fick reda på att vi fick villan, första dagen på musikvetenskap, nollningen, pubrundor, astrid lindgren-festen, första natten i villan, inflyttningsfesten, alla andra fester i villan, första gången vi satt ute i trädgården och pratade långt in på natten,  Spela! på kalmars, Själen på kalmars, Strangers in the night på VG, "Fake-julafton" i villan, Sandras kalas, Studio dicore kvällar från Januari till November, Kollektivet i Örebro och bara vardagen som har varit den bästa i mitt liv.  Världens bästa stad med några av världens bästa människor. 2010, vilket Uppsala år.. men mer kommer, 2011 sista terminen i villan, nytt boende, ny kurs, nya vänner. Det går snabbt och jag njuter av varje sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0