år 2011 del 2

Juni; Kom tillbaka till Borlänge för sommaren, började jobba på ornässtugan igen och solen sken mest hela tiden. Fick färg på kinderna, läste två av världens bästa böcker (Just Kids och Harry P nr 7) och var rätt glad att jag inte behövde läsa kurslitteratur. Dansade med gamla och fina vänner. Firade midsommar, det lugnaste midsommar på väldigt länge, 6 vänner på mina föräldrars altan, lite grillning och kanske någon cider. Firade midsommardagen i Säter, kan nog varit en av de värsta kvällarna på hela året. Alla kom hem från sina nya städer. Försökte lära mig att åka skateboard, det gick sådär.








Juli; Jobbade mest hela dagarna. Förutom första veckan, för då var det Peace and love festivalen i Borlänge och alla mina bästa människor från Uppsala kom. Grabbarna hade milkbar (vilken succé) och mina flickor bodde hos mig. M.I.A, Lykke Li, BOB DYLAN, I blame coco och många många fler.. Smygfotade Christofer när han fotade. Annars regnade det mest.








Augusti; fick nya fina vägger i mitt studentrum. Jobbade mina sista dagar på ornässtugan. Badade massor, tittade på strutsar, dansade en sista gång med tjejerna och gick på kräftskiva hos Anna. Sen åkte jag tillbaka till Uppsala och påbörjade min mest händelselösa termin i Uppsala och läste den tråkigaste kursen någonsin, Etnologi. Inledde terminen med en sjukt bra utgång med bästa Blenda som flyttat hem från London. Glömde använda kameran under terminen också.






September; Firade 6 månader med Christofer och hans födelsedag med nya skor och middag på italiensk resturang (åt den godaste pizzan någonsin). Var i Göteborg och firade Malin samt träffade Evelina. Firade Christofers mammas 50 årsdag med Stockholm, Yasuragi, massage och massa härligheter.





Oktober; Den mest händelselösa månaden någonsin, umgicks mest med Christofer. Hade två tentor och mådde skit mest hela tiden. Det bästa med månaden och nästan hela hösten var Jane Birkin i Stockholm med Blenda, hon var magisk och det var en fin kväll med Blenda. Firade Sandra och Emilies befrielse från VFUn också. Sjukt härlig fest. Träffade min systers katter.






November och December; Glömde ta kort typ dessa månader. I november klippte jag lugg. Hängde med Anna. Firade första advent i Borlänge med Mamma och Christofer. Gjorde ett halvhjärtat försök att gå ut med Anna, Sandra och Emilie vilket slutade med chips, godis och sjukt bra häng. Fixade klart mitt rum med gardiner, tavlor, affischer och så vidare. I december dansade jag och träffade nya människor med Sandra m.fl. på v-dala och hade the time of my termin. Malin kom och hälsade på. Körde en gammal ring-of-fire-klassiker med grabbarna, tog min värmlandsoskuld och fyllekäkade. Hade min sista föreläsning på etnologin. Dansade mig svettig en sista gång med Sandra och Emilie till grabbarnas härliga stämmor på deras spelning. Åkte hem till Borlänge, myste mest hela dagarna och firade jul.







Och det var mitt 2011. 2012 ska jag se mer av världen, ta mer kort, filma mer och ha roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0