Hejdå Augusti.

Det har regnat konstant i två dagar nu. Orkar inte. Jag äger inga regnkläder (dom har jag glömt i Borlänge, bra jobbat.) och mitt paraply är sönder vilket har resulterat i att jag nästan bara ligger inne hela tiden.
Men Uppsala är rätt fint ändå, har redan hunnit varit ute och dansat två gånger med tjejerna och jag har inte ens varit här i en vecka. Två jävligt bra kvällar var det. Och idag sprang jag över till Emelie och Sara, som har flyttat till mitt område (i love it!), och myste lite. Så rätt nice har man det ändå när man trotsar regnet och kliver utanför dörren.

Nästa vecka är det slut på ledigheten och skolan börjar, entreprenörskap och projektledning here i come.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Googlade lite på kulturentreprenörskap och ville liksom hitta nån med en blogg som pluggar just det. Du verkar göra det :) Jag är sugen på den linjen och tänkte höra med dig hur den är, alltså vad gör man, är det roligt? Vad kan man bli utav linjen, vad vill du bli?

Svar: Det är ett jättebra program om man gillar att ha mycket valmöjligheter själv. Det första man gör är att välja ett huvudämne som man sedan förhoppningsvis vill jobba med senare (jag valde musik, men finns även konst, etnologi, textil och några fler tror jag) de läser man i två terminer (A och B) sedan väljer man två terminers biämnen; som man helt får välja själv - här vore ju bra att välja något som komplimenterar ens huvudämne. Sedan kommer en termins verktygskurser; entreprenörskap, projektledning är två bra alternativ sedan finns det massa fler + praktik. Och tillslut skriver man en c-uppsats (eller examensarbete som det heter nu) i sitt huvudämne.Jag tycker det funkar asbra. Men jag gillar att välja och trixa lite själv också, sedan är det väldigt öppet vad man kommer jobba med sedan; du kan i princip bli vad som helst inom kultur. Jag kommer självfallet satsa på något inom musikindustrin, exempelvis bokningsagent. Du kan även läsa master när du är klar med din kandidat.
Sen kommer du läsa i världens bästa studentstad också, och lära känna väldigt mycket bra människor med samma intressen som man kan bygga ett bra nätverk med.

I programmet finns det även lite föreningar man kan involvera sig i som till exmpel; salongen och KULÖR som mest är inriktade mot konst, som konstutställningar, konstresor och så vidare. Pubrundor ;)...

Hoppas det hjälpte lite.
Erika

2012-09-24 @ 14:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0